Heb jij een leuk idee of initiatief voor de wijk?

VRAAG BEWONERSBUDGET AAN

Als je een idee hebt om de wijk leuker, mooier of levendiger te maken kan je daar vaak een budget voor krijgen. Initiatieven om jouw buurt of straat een opkikker te geven, worden door de gemeente gestimuleerd. Denk bijvoorbeeld aan een gezellige buurtbijeenkomst, of het opfleuren van de straat met meer groen. Er kan misschien meer dan je denkt! Hieronder zie je precies wat je moet doen als je een idee hebt.

01
STAP 1
Je hebt een goed idee voor in jouw buurt of straat. Dit kan van alles zijn; zoals een gezellige ontmoeting, een gezamenlijke maaltijd, het vergroenen van je straat of een leuk idee voor een speelplek.
02
STAP 2
Heb je jouw idee goed in beeld, werk het uit met je buren. Hoe meer draagvlak, hoe groter de kans dat je idee in aanmerking komt voor het bewonersbudget.
03
STAP 3
Bepaal de doelstellingen, kijk goed wat er nodig is en bereken de kosten. Heb je hierbij hulp nodig, dan kan je contact opnemen met één van de opbouwwerkers van Rijnstad. Zij helpen je graag. Dien daarna je plan in bij Team Leefomgeving.
04
STAP 4
Team Leefomgeving kijkt of je plan in aanmerking komt voor het bewonersbudget.
05
STAP 5
Krijg je een 'GO'? Gefeliciteerd, dan mag jouw initiatief uitgevoerd worden! Binnen vier weken ontvang je goedkeuring en volgt het budget. Je kunt dus bijna de slag.
06
STAP 6
Maak terwijl je je idee aan het uitvoeren bent, een leuke foto en stuur deze met een kort verhaaltje naar Team Leefomgeving. Dit kan andere bewoners inspireren om ook met goede ideeën voor de buurt te komen.

OVER DEZE WEBSITE

wijkdelaar.nl is er voor iedere inwoner van onze wijk. De website is eigendom van de Wijkvereniging de Laar en wordt medebeheerd door diverse instanties in de wijk. Zodat we jou zo goed mogelijk kunnen informeren over alles wat er in de wijk speelt. Heb je tips? Laat het ons weten! 

WIJKVERENIGING DE LAAR

p/a Randweg 2a
6845AC Arnhem

E-mail: info@wijkdelaar.nl

Bank: NL07 INGB 0002 7430 54
KvK nr: 40122547

@2023 – All Right Reserved.
Ontwikkeld en ontworpen door Puur-Communicatie